Wednesday, October 27, 2010

MACAM-MACAM
Hmmmm..nak merengus pun tak leh nak marah pun salah...semuanya betul dan logik la di permikiran manusia pada masa kini yela...kita tak tahu yang kita buat tu kadang-kadang menyakiti hati orang lain....
kadang-kadang kita ni manusia hidup berpuak-puak ada yang maju ada yang ke belakang semuanya sama jew...hidup sekarang nak berlumba-lumba mana ada takat tu jew nak hidup kan???? semuanya kena usaha...tanpa usaha tiadala hasilnya.....
bak kata orang " usaha tangga kerjayaan" yezaaaaaa...itu semua pesepsi orang dulu-dulu...kalu nak ikutkan aku sebenarnya takkan sekali percaya kata-kata orang dahulu kala...
for example :
jangan menyanyi kat dapur nanti kahwin dengan laki tua....
pesepsi aku berlainan aku fikir mungkin tak nak masuk air liur lam periuk tu jew....
yelaa...orang dulu-dulu cakap semuanya betul mana ada salah kan??????
macam my late grannie (al-fatihah)...dia selalu sokong apa yang aku cakap apa yang aku buat...dan dia suka dengar bila aku duk bercerita walhal menda tu mana ada betui pun..kadang-kadang aku tibai jew...hahahhahahhaha
dan dia akan cari buku cerita dia suh aku baca kuat-kuat...so dia akan tertidur...waaaaaaa...rindunya....seyes aku memang rindu tahap gabang kat nenek aku....sedih pun ada..yela yang pergi tetap pergi....
ok-ok aku tak nak sedih-sedih lagi....
ok aku sebenarnya kesian dekat sorang kawan aku ni yela....apa benda selalu jew dia kena marah ngan orang kadang-kadang aku backup gak yela aku paling benci gejala buli-buli ni....yela dia tak berani nak pertahankan diri dia that's why orang sellau buli dia....please la ko nak tension-tension pi kat orang lain la....gaduh ngan boyfrenz orang lain kena...hello!!!!
jangan babitkan orang lain lam rumah tangga leh tak..nampak sangat tak mature....tak open dan semua benda la....
jangan tunjukkan sifat bongkak dan ego kita kat diri orang lain...pantang aku taw...
harap kau akan berubah suatu hari nanti dan jadilah insan yang suka beramah mesra..
akhir kata dari saya anna renxi dari unit berita puncak perdana... peace

No comments:

Post a Comment