Monday, August 23, 2010


Aku tak tahu nak cakap....payahkan kalau nak mintak tolong dari orang lain...nak-nak melibatkan ilmu ni...bukan aku mintak harta ko pun....bukan aku mintak duit ko pun ...aku mintak tanya ilmu jew...please la....just simple jew aku mintak....
aku just mintak macam mana nak buat cover page..thats all...simple jew tu pun payah kew nak bagi tahu...dulu bukan main lagi ko mintak tolong aku...ok fine aku tolong aku tak nak kawan aku ni susah but bila aku mintak tolong sikit jew...payah...please la...
just sekali jew aku mintak tolong...before ni semua menda aku buat sendiri but i just tanya pasal cover page nak buat cam mana sebab dah kesuntukkan masa...but u tak boleh nak bagi...please la jangan nak bagi alsan...kalau aku kedekut ilmu macam mana??mesti hidup aku macam apa kan....
come on la...aku tak suka la...ingatkan bila kat university ni adala manusia yang boleh share suka duka boleh share ilmu...but sama jew masa time skul dulu...dulu aku ada member kedekut ilmu nak suh ajar math....tapi bila mintak aku ajar english boleh plak aku ni macam teacher duk mengajar...pastu time result kuar takut plak aku mendahuluinya ....lepas tu raking sekolah keluar...ada aku jeles ngan ko..aku suka lagi la sebab kawan aku sume pandai...yela ko duk lam carta satu dua... aku lam tangga yang ke sepuluh tapi tersenarai jugak lam top ten....payah ada manusia yang kedekut ilmu ni....
hidup untuk kita mengajar dan di ajar bukan nak tahu ilmu tu sorang-sorang jew....huhuhuhu
teringat kata seorang rakan dan juga bakal cikgu kimia " ilmu yang ada haruslah dikongsi supaya kita merasa lapang apabila kita kongsikan ilmu tu...mengajar adalah satu aspek yang boleh kita kembangkan ilmu kita lagi...makin kita mengajar orang tu makin banyak ilmu yang kita perolehi...mengajar janganlah tak iklas yang penting dari hati yang ikhlas"....

so kepada sesiap yang kedekut ilmu tu please la share each other tak susah pun..tak hilang la ilmu tu.....

anna ruxanna renxi~

No comments:

Post a Comment