Friday, August 13, 2010

CITA CINTUN CINTAN


dulu masa korang kecik-kecik dulu ada tak mak ayah, pak cik, mak cik, uncle, auntie, nenek, datuk and segala bagai orang la kan….ada tak diaorang nampak korang tanya macam ni…

hey, Abu nanti besau ko nak jadi apa?????

mesti ada korang jawab nak jadi doctor la, peguam la, engineer la and segala bagai lagi la…hahhahahha

aku dulu memang dari kecik nak jadi akitek…cewah…besau babe cita-cita aku….aku tanamkan dari skul rendah lagi nak jadi akitek….so aku kaji la pasal kerja akitek ni….

aku suka pi kat site tu and tengok bangunan….wah…memang fantastic ar orang kata….

pantang tengok bangunan cangih memang aku gunting and belek-belek Lam paper tu…so nasib baik skolah menengah aku amik lukisan binaan bangunan…memang payah gak ar nak belajar pasai tu mana taknya kena kesabaran and kretiviti yang tinggi…sebab tu korang tengok dak lukisan ni dia pendiammmmmmmmmm jew…tak leh orang kacau kalu tak mood hilang...sebab tu dak yang amik ni semua pendiammmmmmmm jew...aku pendiammmmmmmmm time lukis jew ok,.....susah gile wey.....

rumah dua tingkat la...amik ko tapi minat punya pasal dapat harungi semua tu.....

kawan aku yang nama Bad selalu dapat seratus peratus aku paling terer pun 89 jew ok la... tu pun kena rotan ngan cikgu sebab dia nak bagi lagi terer melukis so aku biarkan la jari jemari aku ni kena babah ngan ckgu...yehaaaaaa sangat best sebab aku tak pernah kena rotang ngan bapak aku....kena ngan orang lain memang best la kan....kwaaaaakwaaaaaaa.....

now semua kawan aku semua belajar akitek aku jew yang lari maybe ada hikmah disebalik tu...diaorang semua terkejut aku amik penulisan skrip....wakakakak aku cakap aku kan gila glamer sebab tu aku amik subjek tu....amik ko jawapan selamat.....hahahhahah

alih-alih mesti aku nak jadi pensyarah jugak tak pun kerja kat Maju Holding...cewah Maju Holding juga yang tersenarai....syarikat yang femes ok...memang ar....huhuhuhuhu

ok la yang penting pasal bangunan and struktur bangunan aku still ingat lagi jangan main-main aku boleh reka sendiri rumah aku nanti....yuhuuuuuuuuuuuuuu

kalu korang kahwin ngan akitek ni busy wey...sebab aku wat kerja skulah lukisan bangunan tu pun tak tidow...tak pew minat punya pasai....aku rela tak tidow sepertimana aku mentelaah subjek sains...hahahhaha matematik out dulu......kehkeh

i love seni bina very much......

but i love writing very muchhhhhhhh muaahhhhhhh <3


by anna ruxanna renxi

No comments:

Post a Comment