Tuesday, August 3, 2010

CINTA TIDAK MEMERLUKAN SEBAB

ya cinta tidak memerlukan sebab...terpegun aku dengan kata-kata daripada novelis terkenal AHADIAT AKSHAH...dan juga penulis untuk LAGENDA BUDAK SETAN....ya cinta itu indah jika tahu menilainya....tapi cinta itu menjadi sakit dan pahit jika kita menelannya...
yes...CINTA TIDAK MEMERLUKAN SEBAB" kerana apa cinta asalnya terbit dari hati yang suci.....jiwang ok aku...al-mklumla budak skrip memang jiwang.....haha

maknanya kat sini ataupun contohnya kat sini aku boleh buat satu situasi sila baca dialog aku reka kat bawah ni....

si isteri : apa yang membuatkan abang kahwin dengan saya?
si suami tidak dapat menjawab soalan si isteri dia hanya mengarukan kepala buat-buat gatal.

akhirnya si isteri bertanya lagi...

si isteri : apa yang membuatkan abang nak kahwin dengan saya?
akhirnya si suami menjawab persoalan si isteri itu tadi.

si suami : abang terima awak sebab awak cantik dan suara awak merdu.
mendengarkan jawapan si suami, si isteri hanya mengucapkan terima kasih kepada suaminya..
pada suatu hari si isteri telah mengalami kemalangan yang agak teruk dan menyebabkan si isteri menjadi koma dan tidak sedarkan diri. si suami menjaga isterinya di hospital....akhirnya si suami membisikkan sesuatu di telinga isterinya.

si suami : abang cintakan awak kerana suara dan wajahmu sahaja...disebabka awak tidak boleh bersuara dan muka tidak lagi cantik tiada sebab untuk abang tidak mencintai awak....

si isteri mendengar suara suaminya hanya mampu mengalirkan air matanya sahaja...berlalula sang suami itu keluar dari hospital....

lihatlah betapa besarnya cinta sang isteri walaupun sang suami taidak bergitu hemsem....hahahha ok sangat sedih ok...hukhukhuk
k..tadaaa sob sOB

by : anna ruxanna renxi (AUSTIN TEXA 1345)

No comments:

Post a Comment